Melbourne & home sweet home

4 april 2017 - Oud-Beijerland, Nederland

Mijn grote reis werd afgesloten met een week Melbourne. Het besef dat ik bijna naar huis ging, was ver te zoeken. Het voelde voor mij als een volgende tussenstop, maar nu ik dit schrijf ben ik alweer 3 weken terug in Nederland. Ik kijk met een ongelooflijk fijn gevoel terug op 4,5 maand Australië. Ook ik heb de nodige ups en downs gehad, maar ik had het voor geen goud willen missen. De laatste weken bestond uit nog zoveel mogelijk genieten. Ik was helemaal vergeten mijn belevenissen in Melbourne op te schrijven. Bij deze haal ik dat nog graag even in.

Melbourne was echt fantastisch! De stad bruist. Overal zie je terrasjes, leuke winkels, street art en sportende mensen langs de boulevard van St. Kilda, waar Jordy en ik verbleven in een Airbnb. Ons appartement lag tegenover het strand en op slechts 20 minuten van het centrum met de metro. Dit zorgde ervoor dat we in onze laatste week nog konden genieten van zowel stad als strand.

We hebben onwijs veel gewandeld, één dag zelfs 19km!! We hebben hierdoor veel kunnen zien van de stad. De botanische tuin is indrukwekkend door het eerbetoon aan de slachtoffers van de oorlogen. Federation square biedt een mooi uitzicht op abstracte gebouwen en de vele restaurants en terrassen zorgden ervoor dat we onszelf niet hoefden uit te hongeren. We hebben een tour gehad door Melbourne Park, waar een maand eerder de Australian Open heeft plaats gevonden, en we hebben gewandeld over het F1 circuit, waar twee weken later Max Verstappen zijn seizoen zou gaan beginnen. Iyor was ook in Melbourne, dus we hebben elkaar nog twee dagen kunnen zien. Het was heel leuk om haar nog even te zien en bij te kletsen over de drie weken, die we zonder elkaar gespendeerd hadden.

Nu ben ik dus weer terug in Nederland. Regelmatig krijg ik de vraag of ik hier wel weer kan wennen, maar dat gaat eigenlijk vanzelf. De eerste dagen moest ik wel echt even mijn draai weer zien te vinden. Waar ik normaal wel wist wat de volgende stap zou zijn, moet ik deze nu nog zien te vinden. Zo ga je van de basisschool naar middelbare school en van daaruit naar hoger onderwijs. Deze stappen zijn eigenlijk al voor je bepaald, maar nu moet ik het zelf zien uit te vinden. Waar ga ik wonen? Wat wil ik voor werk doen? Hoe ga ik werk vinden? Ga ik door met studeren? Natuurlijk zijn dit luxe problemen en inmiddels heb ik geleerd dat het allemaal wel goed komt. Ik ben blij weer thuis te zijn en iedereen weer te kunnen zien, maar deze reis zal ik altijd blijven koesteren. Bovendien, dit is nog maar het begin. Er zijn weer nieuwe reisdromen bijgekomen.

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven. Ik vond het leuk ieders reacties te lezen en ik hoop dat ik jullie snel weer mag verblijden met nieuwe reisverhalen vanuit een ander land.