Morgen is het zover!

2 november 2016 - Oud-Beijerland, Nederland

De titel 'Morgen is het zover!' zegt eigenlijk al genoeg, want morgen stap ik op het vliegtuig om te beginnen aan mijn reis door Australië. Ik kan je vertellen, ik vind dat rete spannend! Natuurlijk is het onwijs gaaf dat ik dit mag gaan doen, maar tegelijkertijd vind ik het ook onwijs eng. Door deze reis te maken ga ik volledig uit mijn comfort zone. Ik weet niet wie of wat ik ga tegenkomen en ik weet al helemaal niet wat mijn planning is. Dit heeft de afgelopen weken voor de nodige emotionele momentjes gezorgd. Niet alleen dat, maar ook het straks missen van mijn familie, vriendje en vriendinnen kwam daar bij. Zoals velen van jullie weten ben ik een onwijs leuke jongen tegen het lijf gelopen, die ik niet graag in Nederland achterlaat. Dat maakt het afscheid morgen nog ietsje moeilijker, maar wij weten allebei dat ik dit moet doen en dat als ik terugkom wij verdergaan waar wij gebleven waren.

Voor de eerste vier dagen heb ik een hostel geregeld, maar voor daarna nog helemaal niks. Wat echt totaal niks voor mij is, maar zo schijnen de backpackers dat te doen, dus ik ook. Wel heb ik een hop on/op off bus geregeld, welke ik kan reserveren wanneer ik wil. Ben ik het zat in een dorpje dan reserveer ik de bus en ga ik weer door naar een andere dorp of stad.

Graag hou ik jullie op de hoogte van alles wat er op mijn pad komt. Tijdens z'n reis maak je zoveel mee en doe je zoveel indrukken op dat ik deze graag vastleg via een blog. Via deze weg hou ik het thuisfront op de hoogte van mijn reisverhalen en heb ik een leuke dagboek voor later.

Deze reis moet een onvergetelijke ervaring worden. Ik hoop dat ik leuke mensen mag ontmoeten en gave excursies kan gaan doen. Dus.... Morgen begint het dan echt. Dan stap ik met mijn rode (veel te zware) backpack het vliegtuig in richting Hong Kong, waar ik z'n 14 uur moet wachten op het volgende vliegtuig.. Heel fijn. Daarna vlieg ik naar Cairns, waar het avontuur gaat beginnen. De verwachting is dat ik zaterdag 5 november 7uur 's ochtends lokale tijd land. Dat is dus vrijdag 4 november 10 uur 's avonds Nederlandse tijd, want het is daar 9uur later.

Ik hoop snel een volgend verhaal te kunnen schrijven als ik op de plaats van bestemming ben. Wel nadat ik ben bijgekomen van mijn jetlag natuurlijk ;)

Aan iedereen die ik lief heb, ik ga jullie onwijs missen. Ik zal waarschijnlijk wel de nodige moeilijke momentjes daar hebben, maar ik ga ervoor zorgen dat ik het naar mijn zin ga hebben. En... ik kan skypen en Facetimen dus we blijven sowieso contact houden.

Heel veel liefs, Romana

1. Anneke:
    2 november 2016
    We hopen zeker dat jullie doorgaan waar jullie gebleven zijn, maar tot die tijd geniet van je reis!
    Groetjes, kees, anneke en de kinders
  2. Sariena:
    Lieve bonus zus,
    Wat ontzettend dapper dat je deze reis gaat maken! Ik weet zeker dat je veel mooie, 'aar ook wat moeilijke momenten gaat meemaken. Er van uitgaande dat de mooie momenten het winnen van af en toe wat heimwee of dipjes.
    Ik denk iig aan je, daar aan de andere kant van de wereld.
    Ben trots op je en spreek je snel liefs Xx Saar
  3. Daisy:
    2 november 2016
    Lieve bonus zus, zoals mijn zusje al liefkozend schreef,

Het is zo tof dat je dit gaat doen! Ook een unieke kans, dus pak al die mooie ervaringen en mooie momenten met beide handen aan, maar ook de dipjes! Die lijken misschien nu het moeilijkst en je zult jezelf nu voor gek verklaren waarom je morgen in het vliegtuig stapt, maar je gaat de dipjes achteraf ook waarderen op de een of andere manier, omdat je dan extra weet wat je hier thuis hebt! Lieve Romana, ik hoop dat je je heel snel thuis gaat voelen daar Down Under, dat je heel veel prachtige herinneringen mag gaan meedragen in die al overvolle backpack, dat je stiekem erg graag uit je comfort zone bent de komende maanden (en gisteren zeiden we het al hè, als je het in weken zegt lijkt het niet zoveel;-)).

Geniet, enjoy en wees voorzichtig!
    Take care,

Ik ga met veel plezier je avonturen beleven!

Veel liefs,
    Daisy
  4. Jamie Euser:
    Lieve lieve vriendin,

Ik ga je onwijs missen de komende weekjes en ik ben daarin natuurlijk zeker niet de enige.
    Onwijs tof dat je deze reis online bij gaat houden zodat iedereen een beetje met je mee kan genieten, kijk echt enorm uit naar alle spannende mooie verhalen die hier terecht komen!
    Je bent een topper en ik ben enorm trots op jou dat je je droom waar gaat maken !!! Je bent hierin in ieder geval een groot voorbeeld voor mij om alles uit het leven te halen wat erin zit.

Ik hou van jou en wens je meer dan het beste

Kusjes ( vanaf morgen ga ik heel stiekem alvast beginnen met aftellen )
  5. Marianne poppelier:
    3 november 2016
    Lieve bonus dochter! Onwijs dat je dit gaat doen! Zoals ik gisteren al tegen je zei.. Geniet er van! En de moeilijke momentjes zullen er best zijn! Ook voor het thuisfront! Maar super dat je het gaat doen en uit je comfort zone gaat! Kijken uit naar je verhalen! Nou meis nogmaals geniet van deze toptijd! Dikke xxxxxxx
  6. Moessie:
    3 november 2016
    Hoi wijffie,
    Wat ga ik jou vreselijk missen. Ik mis je nu al!!!
    De afgelopen maanden waren niet altijd even makkelijk, wat betreft te weten je weer voor zo'n lange tijd te moeten gaan missen. 2 jaar geleden ben je immers ook al voor 4 maanden naar Sidmouth geweest voor je stage. Ook toen heb ik menig traantje gelaten.
    Ondanks dat we toen wisten waar je terecht zou komen, maakte dat het gemis niet minder. Het verschil is dat we je toen hebben opgezocht in Londen, maar Australië toch wel iets te ver is en we jou niet willen belemmeren in de vrije keuze van de bestemmingen die jullie aandoen.
    Zoals je al schreef in je eerste stukje, zijn wij ook heel blij dat je Jordy hebt ontmoet. Niet alleen dat hij er nu voor zorgt dat je zeker de weten terugkomt, maar het ook nog een hele lieve zorgzame jongen is en wij als ouders ook heel blij met hem zijn.
    Wijffie, ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Ik kan niet wachten, maar je zal eerst bij moeten komen van deze lange heenreis met tussenstop in Hongkong.
    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik wens je heel veel plezier in deze voor jou eerste avontuur en dan ook nog gelijk Down Under.
    Heel veel liefs en een hele dikke kus van je moessie xxxxxx