Birsbane final part & Surfers

14 januari 2017 - Surfers Paradise, Australië

G’day Dutchies!!

Bij deze weer een nieuw reisverhaal vanuit het zonnige Australië.
Afgelopen weekend was ons laatste weekend in Brisbane. De zaterdag hebben we wandelend besteed, zoekend naar watervallen. Lukas, vriend van Iyor, kwam ons ophalen met de auto en hij heeft ons 2 mooie watervallen laten zien. De eerste was Natural Bridge. Het was een korte wandeling en hoewel de waterval niet heel groot was, vond ik het wel de moeite waarde om naartoe te gaan. De waterval loopt namelijk door een grot, die voornamelijk bewoond wordt door vleermuizen en wormen.

De tweede waterval had de naam Purling Brooke Falls. Het is een hike van 5km. Echt.. hiken gaat mijn nieuwe hobby nog worden. Het pad was modderig en je moest dan ook oppassen dat je niet onderuit ging. Ik had de dagen ervoor ziek op bed gelegen en merkte tijdens het wandelen dat ik nog niet helemaal fit was, maar vooralsnog vond ik het zeker waard! Bovendien was het leuk weer een beetje meer de toerist uit te hangen en weer wat van de natuur te zien, want deze kan hier prachtig zijn.

De zondag was voornamelijk een rustige dag. Aangezien we nog in het huis konden blijven, nadat Myra terug was gekomen, wilden we haar bedanken. We hebben haar meegenomen naar een chinees restaurant en je kon duidelijk merken dat ze ervan genoot om even uit huis te zijn. Ze heeft veel aanloop van mensen uit haar kerkgemeenschap, maar ze beleeft ook veel eenzame momenten. Ze was dan ook erg emotioneel toen Iyor en ik maandag weer verder gingen reizen. Zeker nu ze deze week aan haar chemokuren gaat beginnen, zal ze nog meer aan huis gekluisterd zijn. Ze heeft die verschrikkelijke ziekte ooit verslagen en ik hoop dat het haar dit keer weer gaat lukken!

Momenteel zitten we in Surfers Paradise. De Costa Brava voor de Australiërs. Gek genoeg doet het mij ook wel een beetje aan Spanje denken met de lange boulevard en het nachtleven. Ze hebben hier wel terrasjes, maar lang niet zoals wij ze in Nederland gewend zijn. Ook hier verblijven we in een airbnb. We hebben onze eigen kamer, maar de rest delen we met Matthew, een super drukke Australiër die ons de meest vreemde verhalen vertelt over zijn leven en vooral gefixeerd is op uiterlijk vertoon. Ik denk dat dat het wel redelijk samenvat, want die verhalen waren zo vreemd dat ik het amper kan navertellen. Ook is het nogal een feestbeest, die ontbijt met bier. De eigenaar is dus een beetje vreemd en schoonmaken is ook hier weer een dingetje, maar toch is het een fijn verblijf. De locatie is echt een topper. We hebben namelijk het strand als voortuin! Hier maken we dan ook graag gebruik van. Daarnaast zitten we echt midden in het centrum met leuke winkels en eettentjes. 3 avonden in de week is er een markt langs de boulevard wat ook leuk is om over te struinen. Om de dag spenderen we n dagje op t strand en de ander dagen hebben we een pretpark bezocht. Zo zijn we naar Sea World en Movie World geweest. Ik moet zeggen dat beide parken leuker zijn voor de wat kleinere kinderen, maar we hebben ons er toch een paar uurtjes kunnen vermaken. Een waterpark stond ook nog op onze planning, maar n zonneallergie bij Iyor gooide roet in het eten. Voorlopig de zon vermijden was een verstandigere optie.

Tussen alle activiteiten door hebben Jordy en ik alvast een auto gehuurd voor een rondtrip van 12 dagen en zijn de appartementen voor Sydney en Melbourne al geboekt. Weer een leuk vooruitzicht!

Morgen is alweer onze laatste dag hier. Deze zullen we waarschijnlijk spenderen op t strand… hoe vervelend ;) maandag vervolgen we onze reis weer verder naar het zuiden. De volgende stop is Byron Bay. Hier zullen we ook een week verblijven. Ik ben heel benieuwd hoe het daar is, aangezien ik er alleen nog maar goede verhalen over heb gehoord. Mijn indrukken van Byron Bay deel ik dan ook graag met jullie in mijn volgende verhaal.

XXX

1. Moessie:
    14 januari 2017
    Hé wijffie, als een baan bij terugkomst niet snel lukt, kan je altijd overwegen om schrijfster te worden. Haha
    Gisteren bleek maar weer, uit het oog is niet uit het hart. Je hebt je vader verrast met een cadeau die op kantoor bezorgd was. Jij wist niet dat hij die dag vrij had genomen. Hij moest naar de orthopeed voor een beoordeling mbt een scheurtje in zijn meniscus en daarna hebben we een dagje sauna er aan vast geplakt. Toevallig moest ik eerst nog op kantoor zijn en zag daar het cadeau staan op z'n bureau. Nadat we de orthopeed hadden bezocht heb ik hem in de auto het cadeau gegeven en gezegd dat hij 'm open moest maken. Het gevolg was....een huilende moeder. Je vader zat al van de lekkernij te smullen en terwijl wij samen de wenskaart lazen van jou en jordy liepen de tranen bij moeders over d'r wangen. Een kaart van je kind die aan de andere kant van de wereld verblijft, is toch wel erg bijzonder. En dan ook nog de lieve woorden die je voor je vader had, maakte de emotie alleen maar meer los.Gelukkig spreek ik je regelmatig, maar bij de gedachte dat je toch zo ver weg bent, is nog steeds vreemd.
    Ik ben stiekem al een beetje aan het aftellen. Nog 4 weekjes en dan ga je samen met Jordy je reis afsluiten en eventueel Iyor natuurlijk.
    Ik spreek je snel weer. Have fun!!!!!
    Veel liefs Moessie xxx
  2. Gr pa:
    Dag romana
    Je heb weer een mooi verslag gemaakt van je toer in australie.
    Wij zijn samen deze maand weer een jaartje ouder geworden.
    maar op dit moment ben ik ook deelnemer van de griep
    Hoop dat het snel over gaat en benadette is ook deelnemer van de heersende griep.
    Verder hier alles goed,
    Gr uit een inmiddels zonnig zwijndrecht.xxxx
  3. Pa en ma den Haan:
    14 januari 2017
    Wat heb je weer een mooi verhaal gescheven,zo goed dat ik me ook een beetje in australie ben, ik denk dat als je weer thuis bent dat je zegd Oma heeft een beetje gelijk. Wel fijn dat je voor yordi en jou al geboekt heb!! Groetjes en een dikke kus van ons en nog heel veel plezier!!
  4. Bernadette Striebeck:
    Prachtig geschreven Romana!!!
    We kijken al weer uit naar je nieuwe avonturen hoor.
    Fijne tijd en doe voorzichtig.
    Groetjes, Bernadette.
  5. Rien en Connie:
    15 januari 2017
    He Romana,

net je reisverhaal gelezen heerlijk genieten met al die mooie uitstapjes
    en dan het strand als voortuin schitterend
    Hier is het winderig, regenachtig en waarschijnlijk gaat het de komende dagen
    wat kouder worden. Wie weet kunnen we nog schaatsen
    Maar daar heb jij deze winter geen last van met die warme temperaturen
    Ook hier gaat alles goed zijn weer allemaal met frisse moed begonnen
    na al de feestdagen.
    Wens je nog veel reisplezier.
    En nog een klein maandje dan komt Jordy richting Australie

groetjes
    Connie en Rien Molenaar
  6. Dineke en Jan:
    15 januari 2017
    Ha Romana ,
    Het is weer een mooi verslag van jullie avontuur.Altijd weer leuk om wat van je te horen.De tijd gaat snel en Jordy is druk bezig met de voorbereidingen om ook te vertrekken naar down under.We wensen je nog een fijne tijd samen met je reisgezel en kijken uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Jan en Dineke
  7. Anneke:
    16 januari 2017
    Heej Romana, leuk weer wat van je te 'horen', lekker dat jullie nu weer verder kunnen reizen en dat het nu niet lang meer duurt voor Jordy ook richting Australië vertrekt. Nog veel plezier. Gtoetjes