Brisbane part II

1 januari 2017 - Brisbane, Australië

Allereerst HAPPY NEW YEAR!!! Dat 2017 voor iedereen maar een hoop liefde, goede gezondheid en geluk met zich mee mag brengen en ik na terugkomst weer een hoop mooie momenten met jullie mag delen.

Dan nu de update… ;)

Iyor en ik hadden al een paar dagen last van de rug, nek en schouders, dus we vonden het wel tijd worden voor een massage. Nou kunnen die hier best duur zijn, maar via Groupon hadden we een leuke deal gevonden voor een Thaise massage. Niet wetende wat ons nog te wachten stond zijn we naar de locatie gaan wandelen. Het was iets verder dan google maps ons deed vermoeden, dus kwamen echt net op tijd binnen strompelen. Waarbij het bij sommige massage salons gaat om een relaxte en luxe uitstraling, was dat hier totaal niet het geval. We begrepen ineens waarom deze op groupon stond haha. Je moet je een kamer van z’n 6 bij 5 voorstellen en deze kamer werd met gordijnen opgesplitst in 4 ‘kamers’. De ‘receptie’ zat ook in deze ruimte. Bij binnenkomst moesten we nog wel even bijbetalen voor de olie en daarna mochten we, met alleen de onderbroek aan, op een tafeltje gaan liggen. Nu snap ik pas wat ze met een Thaise massage bedoelen, ik werd half aangerand. De vrouw ging nogal hardhandig tekeer en de knieën op mn rug en benen was nou ok niet bepaald een succes. Sterker nog, we werden de dag erna beiden wakker met spierpijn.. Ik weet niet of dat helemaal de bedoeling was.. We hebben er achteraf wel om kunnen lachen, maar dit was echt z’n moment waarbij je denkt ‘waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?!’. Daarnaast spraken de dames ook continue Thais met elkaar wat ook al niet ontspannend werkt, maar goed het bracht ons weer iets om te vertellen denk ik dan maar.
Inmiddels hebben we het appartement in het centrum van Brisbane verlaten en zijn we begonnen aan de housesitting. Het huisje is van een 81 jarige vrouw, die graag de feestdagen bij haar dochter wilde gaan doorbrengen. Het enige wat wij moeten doen, is op de honden passen. Een Malteser van 2 jaar en een Jack Russel van 11 jaar. Beiden erg verwende dieren die wel weten hoe ze duidelijk moeten maken wat ze willen. Zo worden we elke ochtend om 5u door ze gewekt dat ze willen eten en dat de achterdeur open gedaan moet worden. Voor de rest is het een klein huisje. Het heeft geen airco, wat soms echt een marteling is met de temperaturen hier en het is niet bepaald schoon. Het eerste wat we dan ook deden, toen de vrouw vertrokken was, was de boel schoonmaken. De keukenkastjes waren echt te vies om aan te raken en echt overal lag stof. Voor de rest is het qua grootte prima en we kunnen gemakkelijk de bus nemen naar het centrum. De wijk wordt vooral bewoond door Aziaten en ik heb dan soms ook het gevoel alsof ik al in Azië zit met de vele Aziatische mensen en winkels. Dat doen we ook regelmatig. Contact met de buren kennen ze hier volgens mij niet. De Aziatische mensen hier vind ik dan ook niet erg sociale mensen. Een gedag kan er amper vanaf en als ze kunnen voorpiepen doen ze het. Nee een buurt bbq zit er hier niet in helaas.

Gelukkig is er een Facebook groep voor nederlanders in Brisbane die wel openstaan voor een gezellige bbq. Zo hebben we dan ook onze 1e kerstdag doorgebracht. Iyor had een oproep geplaatst in deze groep en uiteindelijk zijn we met 11 Nederlanders gaan bbq’en aan de Brisbane River. Was echt heel gezellig en met een groot deel van deze groep hebben we ook afgelopen nacht het nieuwe jaar ingeluid. Tot 12u hebben we spelletjes gaan bij de lagoon en daarna de vuurwerkshow bekeken.
Hoewel geen enkele stad kan tippen aan het vuurwerk van Sydney, was de show van Brisbane ook heel gaaf! Vervolgens zijn we met z’n allen de Down Under bar ingedoken, waar nog meer Nederlanders te vinden waren en het zweet van de lichamen afgutste door de hitte. Nee niet mijn favoriete bar, maar was wel leuk voor eventjes.

Zoals velen van jullie weten heb ik niet alleen het nieuwe jaar ingeluid, maar ook mijn nieuwe levensjaar. Inmiddels mag ik 22 kaarsjes uitblazen en dat heeft Iyor niet aan zich voorbij laten gaan. Die stiekemerd heeft mij van de week laten geloven dat ze met iemand naar een katten café is gegaan, maar in werkelijkheid heeft diegene haar rondgebracht naar plekken waar zij op zoek ging naar een cadeau van de MAC store en een taart voor mij. Echt zo lief!! Ik heb helemaal niks doorgehad. En achteraf gezien heb ik het haar ook niet makkelijk gemaakt, want we waren al in de MAC store geweest. Die winkel is echt niet goed voor mijn portemonnee, dus ik was er weer snel uitgelopen voor ik mijn make up verslaving ging aanzwengelen. Dat terwijl zij hoopte dat ik ging zeggen wat ik graag wilde hebben. Hierdoor en door jullie lieve berichtjes en felicitaties voelde ik mij toch een beetje jarig vandaag, dankjewel daarvoor!!

Hoewel de bedoeling was dat wij hier tot 9 januari zouden blijven, kan dat nog weleens veranderen. Voordat de vrouw wegging zagen wij al dat de Jack Russel soms moeite had met lopen en wij hadden het idee dat het alleen maar erger werd. Dus na een tijdje besloten we toch om de vrouw te bellen of zij een manier wist om hem naar de dierenarts te brengen voor een controle. Echter, stond ze de volgende ochtend zelf op de stoep. Zij had begrepen dat de hond helemaal niet kon lopen. Hier moet ik ook wel bij zeggen dat deze aardige mevrouw niet echt een luisteraar is, maar vooral een prater, dus ik snap wel waar deze miscommunicatie vandaan komt. In principe kunnen we dus al doorreizen, ware het niet zo dat wij de volgende 2 plekken al geboekt hebben met een vertrek vanaf 9 januari. We mogen tot die tijd in het huis blijven, maar zelf willen we wel graag doorreizen. We hebben dan ook gevraagd of het mogelijk is bij onze volgende accommodatie om paar dagen eerder te komen, maar wij zitten nog in afwachting van een reactie. Hopelijk krijgen we morgen, als de alcohol helemaal is uitgewerkt bij de jonge man in kwestie, een reactie. En dan kunnen we verder kijken wat we gaan doen. Wordt vervolgd dus…

Dikke smakkerd en tot mijn volgende reisverhaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Moessie:
    1 januari 2017
    Hé wijffie, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. En haha wat heb je het weer moeilijk gemaakt voor Iyor. Fijn dat je toch nog een beetje een verjaardagsfeestje gevoel hebt gehad. Zal idd wel fijn zijn als jullie op de volgende bestemming al eerder terecht kunnen, want een airco is toch wel het minste dat je kan gebruiken bij deze temperaturen. Voor ons niet voor te stellen, want op dit moment zitten wij met de kachel aan in huis.
    Veel plezier met je verdere reis en ik hoor wel wanneer jullie deze gaan vervolgen.
    Dikke kus je moessie xxx
  2. Pa en ma den Haan:
    1 januari 2017
    Weer een leuk vrslag om te lezen.vooral magage waar we wel om moesten lachen dat je achteraf spierpijn van had !!zo te lezen heb je leuke verjaardag gehad en ook de jaarwisseling, een dikke knuffel van ons en nog veel plezier. Xxx
  3. Raymond den haan:
    1 januari 2017
    Hé huppeltrutje,heb het verslag weer met een lach gelezen. En wel top dat Iyor zo veel moeite gedaan heeft en zelfs trucjes heeft gebruikt om jou op jouw verjaardag toch te verrassen en een lekker verjaardagsgevoel te geven ; hetgeen zeker gelukt is , want ze heeft jou goed op het verkeerde been gezet. De naam katten café zal je nooit meer vergeten !!!!
    En nu op naar weer wat meer avontuurlijke belevenissen en dan kunnen wij die weer lezen.
    Nog een leuk verjaardagsuurtje (bij mij is het nu 13.45 uur) en een ferme hug,die ouwe xxx
  4. Gr pa:
    2 januari 2017
    Dag romana

In de eerste plaats nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    22 jaar alweer,
    Bedankt voor Je mooie reis verslag.
    Verder hier ook alles goed

Gr opa & bernadette
    Xxxx
  5. Bernadette Striebeck:
    3 januari 2017
    Hoi Romana.
    Een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd!!!! Dat het komende jaar mag mag brengen wat je graag zou willen.

Wat een mooI verhaal weer van je avonturen.
    Er leuk om iedereen zo op de hoogte te houden.
    Heel mooi gedaan.

Liefs, Bernadette.
  6. Rien en Connie:
    4 januari 2017
    Romana

Hier een berichtje uit Oude-Tonge
    Wensen je een mooi, gezond en liefdevol 2017

Was weer erg leuk om je verslag te lezen
    zijn we weer helemaal op de hoogte van je doen en laten

Groetjes en tot het volgende verhaal
    Rien, Connie, Maik, Nick en Anouk