Relaxen in Agnes Water & touren over Fraser Island

27 november 2016 - Noosa Heads, Australië

Here I am again! Na 10 dagen schrijfrust werd het wel weer tijd voor een nieuw verhaal. De vorige keer sloot ik af bij Agnes Water. Hier hebben wij 5 dagen vertoeft aan de kust. Onze hostelkamer was bestemd voor 10 personen. Aangezien ik nogal gesteld ben op mijn privacy en goede nachtrust was dit best wel even wennen. Elke ochtend gingen er wel mensen vroeg hun spullen inpakken om de bus naar de volgende bestemming te pakken en het is dan onvermijdelijk om geen geluid te maken. Gek genoeg wen je ook daar weer aan. Na 2 nachten slaap door al dat gerommel heen. Bij Agnes Water hebben wij vrij weinig gedaan. Onze tijdbesteding bestond vooral uit slapen, lezen, eten, series kijken, hardlopen en beetje kletsen met andere backpackers. Dat relaxen hoort natuurlijk ook bij het reizen.

Na Agnes Water hebben we weer de bus gepakt naar onze volgende bestemming, Hervey Bay. De hostel vinden was al een kunst op zich. Normaal komt de eigenaar je met een busje ophalen, maar omdat ik in de war was met al die verschillende busritten die we geboekt hebben, had ik de verkeerde aankomsttijd doorgegeven... lekker slim...  Wel had ik voor vertrek een prinsscreen van google maps gemaakt zodat ik kon zien waar de hostel zich op de plattegrond bevond. Dus daar gingen we, bepakt en bezakt in de hitte op zoek naar t hostel. Na wat gevloek en enig navraag hadden we het gevonden. Het was de wandeling waard, want waar we in het vorige hostel sliepen met 10 vrouwen, hadden we nu een eigen kamer. We sliepen in een unit waarin zich 3 slaapkamers bevonden en we deelden alleen met hen een badkamer en keuken. Zo fijn die rust haha. Het voelde echt even als een thuis en je je eigen appartementje had, wat een luxe. We hebben hier een dagje sportief gedaan door 12km te wandelen en de volgende dag werden we opgehaald voor onze Fraser Island tour. Dit is echt een fantastisch mooi eiland waar het toch wel draait om tourisme, maar er is geen geasfalteerde weg te bekennen. In 4WD bus werden we door een gids begeleid over het eiland. De gids had als belangrijkste mededeling dat wij onze riemen om moesten doen en dat was geen overbodige luxe. It was quite a bumpy ride. Zoals ik al zei, geen geasfalteerde wegen, maar wel een hoop zand. Hierdoor vloog je nog weleens op en neer in de bus. Via de bus werden we bij wandelpaden afgezet, die ons begeleiden naar de mooiste plekken. Zo begonnen we bij Lake Mckenzie. Net als de Whitsunday Islands, vind je hier witte strand en mooi helder blauw water. Een waar paradijs en eigenlijk ook meteen mijn favoriet van het eiland. Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt door een regenwoud en hebben we de dag afgesloten met Lake Wabby. In tegenstelling tot Lake McKenzie is het water bij Lake Wabby groen en ging de weg er naartoe niet zonder slag of stoot. Want wat heb ik af en toe gevloekt zeg. Het was een wandeling van +- 45 minuten waarbij je door het woud, over zand voornamelijk bergopwaarts loopt en dat met +30 graden en op teenslippers!!! De straaltjes liepen na 5 minuten al over mijn rug en dan moest ik nog even. Daarnaast moesten we alert zijn op slangen, spinnen en dingo's (wilde honden, die je kunnen aanvallen) wat de wandel ook minder relaxed maakte. Eenmaal boven denk je dat je er bent, maar dan heb je het mis... Daar moesten we nog een mini woestijn trotseren en zorgen dat je niet van de heuvel valt naar het meer toe en van alles breekt. Er werd ons ook nadrukkelijk verteld niet van de zand heuvel af te rennen, ze hadden al meerdere botbreuk gevallen gehad. Hoe dan ook... Het was het toch wel waard om op z'n bijzondere plek een duik te kunnen nemen in het koele waren. Wel waren we 's avonds gesloopt en ging het lampje voor ons al vroeg uit. De volgende dag moesten we tenslotte weer om half 8 ready to go zijn. We hadden een overnachting op een van de resorts op het eiland. Beetje gedateerd, maar we waren moe dus we vonden het allemaal wel best.

De tweede dag zijn we bij champagne pools begonnen. Dit zijn twee baden gevormd door de bergen. De rotsen houden de sterke golven van de oceaan tegen en beschermen je tegen gevaarlijk onderwaterleven, zoals haaien. Dit was ook de enige plek waar je in oceaan water kon zwemmen. We vervolgenden onze reis naar een shipwreck en hebben we dag afgesloten bij Eli Creek.

Kortom de tweedaagse trip was slopend, maar was het zeker waard! Momenteel zitten we in Noosa, waar we geen trips gepland hebben en we weer wat kunnen relaxen. Daarnaast zijn we ook de mogelijkheden aan het bekijken hoe en waar wij de kerstdagen gaan doorbrengen, aangezien het aan de Gold Coast nog aardig druk kan worden en je op tijd moet zijn met boeken. We denken nu aan Indonesië, West Australië of toch maar werken in Brisbane ofzo.. Alle opties staan open dus.

Anywho jullie zijn weer aardig op de hoogte denk ik zo :)

Dikke kus,

Romana

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gr pa:
    Dag romana
    Wat Kan jij schrijven ik Ben trots op Je hoor.
    Jij heb het over vloeken dat heb Je Niet van mijn geleerd.
    Afgelopen vrijdag Je moeder 48 geworden was of wel?
    Ja ik heb 2 kinderen van 48 en geen 2 ling.mooi he.
    Romana zo als Je weet ik Ben geen schrijver.
    Gr uit Zwijndrecht
  2. Moessie:
    Mooi verhaal weer!!
    Doordat je de plaatsnamen benoemt kunnen we de reis goed volgen en weten we precies waar je je op dat moment bevindt.
    Gelukkig heb ik regelmatig contact met je zowel op de app als via skype. Dit verzacht wel het gemis en ik weet natuurlijk dat je weer terug komt. Ik zeg net tegen je vader, zoals ze dat pak weg 15 jr geleden deden. Je kind/man of andere dierbare die ver van huis waren en je iedere dag naar de brievenbus moest kijken of er een brief op de deurmat lag. Pfffff ik moet er niet aan denken.
    Gelukkig hebben wij dat niet met de moderne communicatie technieken/middelen van deze tijd.
    Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen de komende kerstperiode.
    Trots op m'n meissie!!!
    Veel liefs mamsie
  3. Lenie:
    27 november 2016
    Romana gaaf om dit weer te lezen ik waande me eigen weer even terug in de tijd 2007 toen wij daar ook waren en ook dit hebben gedaan ,was zo mooie trip ,wij zijn al flink aan het aftellen naar onze volgende trip ,en je weet maar nooit misschien zien we elkaar nog daar in dat prachtige Australie zou te gek zijn groetjes Teun en Lenie X
  4. Dineke en Jan:
    Hoi Romana,
    Leuk om weer een reisverslag van je te lezen.
    Groetjes Jan en Dineke
  5. Bernadette Striebeck:
    27 november 2016
    Wat mooi geschreven weer!!!!
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen.
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!!!!

Groeten, Bernadette.
  6. Arjan:
    28 november 2016
    Gaaf om te lezen romana....
    Leuk dat je het ook nog naar je zin heb....ziet er allemaal goed uit.

Gr arjan
  7. Broertje:
    29 november 2016
    Hey zussie,
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Dat is goed om te lezen :-). Op deze manier kunnen we toch beter volgen wat je allemaal uitspookt in Australië. Succes met het bepalen van je bestemming tijdens de kerstdagen, er zijn opties genoeg. haha. luxe probleem.

groetjes,
    je intelligente broer
  8. Pa en ma den Haan:
    30 november 2016
    Wat leuk om je verhalen te lezen en wat ben je toch bevoorrecht om dit te kunnen doen!! En wat heb je al veel gezien en ook wel afgezien. We super trots op jou!! Nog gefeliciteerd met mama liefs Opa en Oma doei xxx