Townsville, Magnetic Island en koalaaa's!!

12 november 2016 - Townsville, Australië

Na een busrit van 7 uur zijn we dan eindelijk in Townville aangekomen. Waar we verblijven in de reef lodge backpackers hostel. Deze hostel is zeker aan te raden! Door Lonely planet was het al goed beoordeeld en nu ook door ons zelf. We hadden een vier persoonskamer, wat dus betekent dat je met twee vreemden op een kamer slaapt. Gelukkig zijn wij de moeilijkste niet en maken we met iedereen een praatje. De hostel is vrij ruim opgezet en erg schoon. De openbare ruimtes kenmerken zich door grote schommelbanken en leuke sfeer lampjes wat voor een relaxte sfeer zorgt.

De eerste dag in Townsville hebben we rustig aan gedaan en zijn een beetje door het stadje gaan dwalen. Omdat we die ochtend al vroeg op moesten voor de bus, hebben we er ook een vroege avond van gemaakt.

De tweede dag was ik al vroeg op, want mijn vriend kwam met het fantastische idee om de laatste maand met mij mee te reizen. Omdat hij natuurlijk van gedachten mag veranderen hebben we de tickets maar meteen geboekt. Wij zullen dus samen reizen van Sydney naar Melbourne. Na het boeken van de tickets zijn Iyor en ik erop uitgetrokken... en hoe! We zijn met de boot naar Magnetic Island gegaan. James Cook heeft het eiland ontdekt en gaf het de naam Magnetic Island, omdat zijn kompas ermee stopte toen hij langs het eiland voer. Het eiland heeft verschillende baaien waar je gemakkelijk met de bus naartoe kunt gaan. Je kunt bij elke baai veilig zwemmen binnen de netten, die de kwallen tegenhouden. De bekendste baai op het eiland is Horseshoe bay. Hier zijn wij de hele dag gebleven, omdat daar ook een opvang zat voor de dieren van het eiland. Bij de koala sanctuary hebben wij een tour van 2uur gedaan waar wij met verschillende dieren op de foto mochten. Zo sta ik op de foto met een zout water krokodilletje, zeeschildpadje, vogel en hagedis. Maar de twee memorabele dieren waren toch wel de python en de koala. Die python....mijn god wat was ik nerveus.. maar omdat deze reis oa te maken heeft met ui je comfort zone gaan, heb ik het gedaan. Zo eng om te voelen hoe die slang over je nek heen beweegt. Ik kijk nog enigszins ontspannen op de foto, maar dat was ik dus totaal niet! en dan last but not least... de koala!! Zo leuk!!! Al vond ik het waarschijnlijk leuker dan de koala aan zijn gezicht te zien. We hebben onze dag afgesloten met een fish and chips bij de baai en zijn 's avonds weer met de veerboot naar de hostel gegaan. De laatste dag in Townsville hebben we lekker op het strand gelegen met een goed boek.

De vierde ochtend moeten we al vroeg op om de bus naar Airlie Beach te halen. Daar hebben we twee dag tripjes geboekt. Het plan was eigenlijk om een trip van 1 nacht en 2 dagen te boeken, maar deze waren allemaal nagenoeg al vol. Dus een tip voor wie nog wilt gaan, boek het op tijd. In ieder geval houden we morgen een strand dagje, maandag gaan we naar de Whitsunday Islands en dinsdag snorkelen bij de Great Barrier Reef. Het mag wat kosten, maar het zal het uiteindelijk allemaal waard zijn :)

Uiteraard zal ik jullie weer uitgebreid vertellen hoe het was ;)

Xxx

1. Anneke:
    12 november 2016
    Supergaaf Romana! Wel smeren hè!?
  2. Michael en Daphne:
    Heej Romana,

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je mooie reis! De foto's zien er super gaaf uit en we zijn super blij dat je het enorm naar je zin heb. Wat gaaf dat Jord straks ook nog een maandje komt reizen en jullie samen kunnen genieten. Tot die tijd zorgen wij wel een beetje voor je mannetje .

Veel plezier nog en we zien je volgende verhaal wel verschijnen!

Gr Michael en Daphne
  3. Daisy:
    Hi meis,

Wat een leuke dingen maak je al mee! En dat hostel, *zucht*, ik zie mezelf er al helemaal zitten. Heerlijk dat laid back sfeertje. Enne, over die kosten denk je later nooit meer na, de herinneringen blijven je altijd bij, die zijn GOUD waard.

Stoer die python, zeker een uit-je-comfort-zone-actie! Maar er zullen er nog wel meer volgen :-).

Zo te zien geniet je volop, mooi om te zien!

Enjoy en ik kijk er naar uit om je volgende verhaal te lezen.

Take care, liefs xx Dais
  4. Bernadette Striebeck:
    13 november 2016
    Wat een mooie foto's en prachtige verhalen!!!!
    En wat geweldig dat je op deze manier de thuisblijvers kan laten meereizen.
  5. Dineke en Jan:
    13 november 2016
    Hoi Romana,
    Fijn om weer even wat van je te horen.
    Wat een mooie foto's en wat een prachtig land.
    Leuk dat Jordy in februari naar je toekomt en jullie samen deze reis af gaan maken. Veel plezier en doe de groeten aan Iyor.
    Groetjes Jan en Dineke